Sigma Industry

Kvalificerade ingenjörstjänster för industrin

Konsultbolaget Sigma växer i Norrland!

Sigma expanderar och fortsätter satsa långsiktigt i norra Sverige. I Luleå, Piteå och Umeå finns redan lokala kontor som växer. Kundens behov och utvecklingen i regionen styr etableringen och utvecklingen av framtida kontor i Norrland.

Sigma består av ett flertal bolag med olika tekniska kompetensområden som tillsammans bildar Sigma. I Norrland ligger huvudfokus just nu på utveckling inom bolaget Sigma Industry. Sigma Industry förser den svenska industrin med spetskompetens inom områden som produktutveckling, industridesign, produktionsteknik, simulering, el & automation, elkraft, processteknik och projektledning. Sigma Industry erbjuder både konsulter på plats hos kunden och projektuppdrag från lokala kontor.

I Norrland leds etableringen av regionchef Joachim Jillehed.

-Att fortsätta vår satsning i Norrland och Luleå är väldigt naturligt. Kunderna efterfrågar vår kompetens och vårt affärsmässiga entreprenörskap så en fortsatt tillväxt inom våra kärnområden Processteknik, Produktutveckling och Produktionsteknik är logisk, berättar Joachim.

Kjell-Åke Öberg fortsätter leda utvecklingen inom Processteknik och har med sin låga erfarenhet och kompetens satt Sigma på kartan i Luleå och Piteå. I och med rekryteringen av Karin kommer vi att kunna fokusera och utveckla områdena Produktutveckling och Produktionsteknik. Med Karins affärsmässighet, engagemang och kundfokus kommer dessa områden att utvecklas positivt för våra kunder och medarbetare. Tillsammans blir det ett starkt lag i Luleå, fortsätter Joachim.

Satsningen som Sigma Industry gör är unik. Att med 100% kundfokus utveckla en flexibel verksamhet tillsammans med engagerade entreprenörer är väldigt utvecklande! Det ska bli spännande att se vart vi är om några år, säger Karin Sjöö Åkeblom, gruppledare inom Produkt- och produktionsutveckling.

På drygt två år har Sigma Industry vuxit från 0 till 600 anställda och etablerat en företagskultur präglad av entreprenörskap och korta beslutsvägar där gemenskap, engagemang och glädje är viktiga element för att skapa förutsättningar att utvecklas.

Läs mer om Sigma på http://www.sigma.se

Läs mer om våra rekryteringar på http://www.sigmaindustry.se/career

För mer info, vänligen kontakta:

Joachim Jillehed, regionchef North
joachim.jillehed@sigma.se